poniedziałek, 7 stycznia 2013

Pulpeciki w sosie grzybowym





Dla miłośników grzybów. Bardzo szybkie w przygotowaniu, i stosunkowo tanie w wykonaniu. Pulpeciki w sosie grzybowym, są wyśmienite. Przepis wymyśliłam zupełnie przypadkiem, gdy nie miałam pomysłu co przygotować na obiad, a w lodówce miałam mięso mielone.

Składniki:
• 300 g mięsa mielonego, ja użyłam wołowego
• 1 ząbek czosnku
• Natkę piertuszki, okrojoną drobno
• 1 dużą główkę cebuli, pokrojoną w kostkę.
• Sól, pieprz
• Grzyby
• Kostka rosołowa
• 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Przygotowanie:
Do mięsa mielonego dodaję starty na tarce ząbek czosnku, pokrojoną natkę pietruszki ok. jedną garść. Siekam cebulę w kostkę, przesmażam na łyżeczce marsla, aż jes miękka ok. 3 min, dodaję cebulę do mięsa, doprawiam solą i pieprzem, dobrze mieszam i formuję w pulpety.

W międzyczasie zalewam grzyby wrzącą woda, jak są miękkie, grzyby wyławiam, wodę odcedzam, ponieważ na grzybach jest piasek i inne drobinki, wodę po grzyba wlewam do garnka, wrzucam kostkę warzywną lub grzybową, dodaje pokrojone grzyby, zagotowuję na małym gazie.

Gdy wywar grzybowy z kostką zagotował się, wrzucam wcześniej uformowane pulpeciki, gotuję na małym gazie, gotuję ok. 20 min. Potem do małego kubeczka wlewam troszkę zimnej wody, dodaję łyżeczkę mąki ziemniaczanej, mieszam energicznie, i wlewam to do wywaru z pulpecikami. Trzeba zagotować, tak aby powstała gęsta konsystencja sosu. Podawać z ziemniakami.


 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz