piątek, 3 maja 2013

Kaczka z kapustą pak choi




Zaraz po kuchni włoskiej, moją ulubioną jest kuchnia chińska, orientalna, niezwykła, bardzo aromatyczna.. Z tej okazji w roli głównej orientalna kaczka z kapustą pak choi J Muszę się przyznać, że pierwszy raz robiłam kaczkę, i nieskromnie powiedzieć, że wyszła pyszna. Trochę się jej bałam, ale już nie mogę się doczekać następnego dania z kaczką.

Składniki:
·         3 udka od kaczki
·         3 kapusty pak choi
·         1 duża papryka
·         3 spore marchwie
·         Cebula
·         2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
·         ryż
 
Marynata
·         3 łyżki oliwy z oliwek
·         Łyżka oleju sezamowego
·         Łyżeczka chilli w marynacie
·         2 łyżeczki startego imbiru

Przygotowanie:
Mieszamy wszystkie składniki marynaty, i łączymy z kaczką, odstawiamy na przynajmniej 2h (ja trzymałam całą noc w lodówce).
Nagrzewamy piekarnik do 180C. Smażymy udka ok. 3 min na każdej stronie na suchej patelni, zaczynamy od strony ze skórą. Potem zapiekamy je, wraz z marynatą w nagrzanym piekarniku przez 15 min. Udka obieramy i kroimy na cząstki.
Na patelnię dodajemy ok. 5 łyżek wytopionego tłuszczu z marynatą. Na nim smażymy pokrojoną w kostkę cebulę, paprykę, dodajemy pokrojoną kapustę pak choi, marchewki pokrojone w paski i mięso z kaczki. Podlewamy troszkę wodą. Doprawiamy solą. Dusimy ok. 20 min. Próbujemy czy jest dobrze doprawiona i pikantna, dla uzyskania pikantności podajemy ½ łyżki chilli w marynacie. Na koniec, w ¼ szklanki rozrabiamy wodę z mąką ziemniaczaną i dodajemy na patelnię, mieszamy aby uzyskać dość gęsty sos. Podajemy z ryżem. Gotowe
Smacznego

1 komentarz: